Pel que fa a la multifuncionalitat, és important tindre
clares les mesures d’atenció a la diversitat que s’aplicaran a l’aula. Concretament,
el professor elaborarà els seus apunts amb tres itineraris, que podrà utilitzar
en funció del nivell dels alumnes, per tal que els alumnes que tinguen grans
capacitats d’aprenentatge façen activitats amb un nivell més elevat i els
alumnes amb dificultats d’aprenentatge no facen les mateixes activitats que la
resta, sinó activitats que s’adapten al seu nivell. O si el que ocorre és que
l’alumne té dificultats per prestar atenció o concentrarse, utilitzarem
tècniques més visuals com vídeos per cridar eixa atenció de l’alumne.
A classe realitzarem treballs en grup, concretament els
alumnes s’agruparan a totes les classes d’Economia i així rebran les
explicacions, en grups de quatre on hi tendrem un alumne amb nivell baix, un
alumne amb nivell mitjà, un alumne amb nivell mig-alt i un alumne amb nivell
alt. D’aquesta forma, basant-nos en un tipus d’aprenentatge cooperatiu, els
alumnes es nodriran dels seus companys i suposarà un avanç per a aquells que
tenen un nivell més baix.
Sempre que es puga farem ús del debat com a tècnica
d’aprenentatge, a més, utilitzarem els ordinadors com a ferramenta per buscar
notícies relacionades amb el tema (aquesta serà una de les activitats) i els
alumnes resoldran per grups un supost pràctic a la pissarra sobre l’equilibri
de mercat, hauran de trobar el preu i la quantitat d’equilibri. Aquesta
activitat servirà als alumnes per aprendre a parlar en públic ja que seran ells
els que expliquen com es resol l’activitat. El professor donarà als alumnes
indicacions sobre com s’ha d’exposar en públic, com s’ha d’interactuar amb el
públic i com s’actua.
Utilitzarem, per conèixer els factors que influeixen
sobre el mercat, la tècnica de dinàmica de grup “Phillips 6.6” on els alumnes
en grups de 6 discutiràn durant 6 minuts, un minut cadascú, sobre quins són
aquests factors que influeixen sobre l’equilibri. Passat aquest temps, els
alumnes hauran d’arribar a una conclusió.
Una vegada finalitzada la unitat didàctica, veurem a
classe el següent vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=34VFKQ-7lbw. Que ens farà reflexionar sobre altres qüestions molt relacionades amb
aquest mercat, com és regulació, inflació, lliure mercat...
Quant a l’ús de les TIC, a més de l’ús de vídeos en el
procés d’aprenentatge, utilitzarem per a comunicar-nos una plataforma virtual, on hi haurà una biblioteca de continguts on el
professor lliurarà els apunts i un espai personal on el alumnes lliuraran els
treballs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario