domingo, 16 de abril de 2017

Metodología que seguirem a la UD

Pel que fa a la multifuncionalitat, és important tindre clares les mesures d’atenció a la diversitat que s’aplicaran a l’aula. Concretament, el professor elaborarà els seus apunts amb tres itineraris, que podrà utilitzar en funció del nivell dels alumnes, per tal que els alumnes que tinguen grans capacitats d’aprenentatge façen activitats amb un nivell més elevat i els alumnes amb dificultats d’aprenentatge no facen les mateixes activitats que la resta, sinó activitats que s’adapten al seu nivell. O si el que ocorre és que l’alumne té dificultats per prestar atenció o concentrarse, utilitzarem tècniques més visuals com vídeos per cridar eixa atenció de l’alumne.

 A classe realitzarem treballs en grup, concretament els alumnes s’agruparan a totes les classes d’Economia i així rebran les explicacions, en grups de quatre on hi tendrem un alumne amb nivell baix, un alumne amb nivell mitjà, un alumne amb nivell mig-alt i un alumne amb nivell alt. D’aquesta forma, basant-nos en un tipus d’aprenentatge cooperatiu, els alumnes es nodriran dels seus companys i suposarà un avanç per a aquells que tenen un nivell més baix.

Sempre que es puga farem ús del debat com a tècnica d’aprenentatge, a més, utilitzarem els ordinadors com a ferramenta per buscar notícies relacionades amb el tema (aquesta serà una de les activitats) i els alumnes resoldran per grups un supost pràctic a la pissarra sobre l’equilibri de mercat, hauran de trobar el preu i la quantitat d’equilibri. Aquesta activitat servirà als alumnes per aprendre a parlar en públic ja que seran ells els que expliquen com es resol l’activitat. El professor donarà als alumnes indicacions sobre com s’ha d’exposar en públic, com s’ha d’interactuar amb el públic i com s’actua.

Utilitzarem, per conèixer els factors que influeixen sobre el mercat, la tècnica de dinàmica de grup “Phillips 6.6” on els alumnes en grups de 6 discutiràn durant 6 minuts, un minut cadascú, sobre quins són aquests factors que influeixen sobre l’equilibri. Passat aquest temps, els alumnes hauran d’arribar a una conclusió.

Una vegada finalitzada la unitat didàctica, veurem a classe el següent vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=34VFKQ-7lbw. Que ens farà reflexionar sobre altres qüestions molt relacionades amb aquest mercat, com és regulació, inflació, lliure mercat...

Quant a l’ús de les TIC, a més de l’ús de vídeos en el procés d’aprenentatge, utilitzarem per a comunicar-nos una plataforma virtual, on hi haurà una biblioteca de continguts on el professor lliurarà els apunts i un espai personal on el alumnes lliuraran els treballs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario